Föredrag

117984-14

Patrick Sjöberg gästar Fredrik och Filip 21.55 idag

Har varit plugg hela hela hela hela helgen. Men det lönade sig ^^

Hade först oförberett engelska prov. Efter en timme kom Jenny (eng.lärare) fram till mig och säger att jag fått fel prov. Jag hade fått Engelska B kurs provet! Haha, jag ska få göra det "riktiga provet" imorgon. Hoppas hon rättar det jag gjorde idag så jag kanske kan tenta av engelskan. HAHA. Det skulle jag aldrig kunna göra.

Sedan skulle vi ha Svenska, men den blev inställd. Vi gick då ner till Grottan och spelade niggah and president (så rasistiskt). Jag blev neger typ hela tiden.
Alla började bli nervösa inför föredragen vi skulle hålla. Vissa gick till och med hem ^^. Men jag och typ 9 andra stannade kvar.
Jag var inte så jättenervös när jag gick upp till tavlan, men det kom mer och mer. När jag inlettt mitt föredrag snubblar jag i mina nya skor. Hahaha :D. Det var så pinsamt,..men det kommer mer.

När jag pratar om de stackars afrikanska barnen som inte får utbilda sig så  skulle jag säga:

- Tänk er att, varje dag, gå flera kilometer till närmsta brunn bara för att hämta en hink smutsigt vatten.
Men det blev
- Tänk er att, varje dag, gå flera kilometer till närmsta brunn bara för att hämta en drink..

Alla i rummet (inklusive mig själv) kväver skratten.. Det var hemskt. Jag kollade upp på Alexandra (naturläraren) och såg att hon även satt o garva. Efter att fnissat ett tag tog jag mig samman och fortsatte och klarade av resten.
Sedan fick vi prata enskilt med Alexandra och hon tyckte förvånansvärt att mitt föredrag var det bästa. Hon sa att jag skötte det på ett bra sätt när jag kom av mig genom att bara fortsätta (wiie). Jag var också engagerad och fångade klassens uppmärksamhet.

Det slutade väl i alla fall [:

Nu när jag kommit hem har jag suttit och ätit upp innehållet av det som fanns kvar i pepparkaksburken. Mumsigt SmaskigtGott 

Kommentarer
Postat av: Sheena

Haha, naaw lilla Sophie. :) Bra att du fortsatte!
Vad har du för nya skor då?

Postat av: Sophie

Sheena: Haha, jag var vimsig idag :D jag köpte dem på wedins i söndags, Don Donna..men du kommer se dem in rl tomorrow..för vi ska på konsert ;D;D

2006-12-11 @ 19:58:32
URL: http://sophink.blogg.se
Postat av: Johanni

haha, låter som något jag skulle lyckas med :P
själv höll jag på att tappa mitt ljus under luciatåget o tända eld på hela skolan ^^

2006-12-13 @ 15:38:25
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: Sophie

Johanni: Haha, då är jag inte ensam i alla fall :D

2006-12-13 @ 21:38:03
URL: http://sophink.blogg.se
Postat av: Freja

HAhahaha :D
Men fett nice att du ändå klarade det fint :D

2006-12-30 @ 00:24:14
Postat av: Sophie

haha jaa, det var tur annars hade det blivit värsta katastrofen x)

2006-12-31 @ 19:11:04
URL: http://sophink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback