A lucky day indeed for a twisted gal

Vaknar vid 06.30. Kliver in i duschen, klär på mig kläder, gröten slinker ner och livet känns okej ändå. Sätter på mig ytterkläderna och skor och går i rask takt mot bussen. Allt känns fortfarande okej. Hinner precis med bussen och upptäcker till min besvikenhet att Maria inte sitter där hon brukar. Tänker genast "Åhnej hon har försovit sig!" Skickar ett litet sms och undrar var hon är. Efter några minuter ringer hon tillbaka och säger "Men Sophie, vi har sovmorgon". Livet känns mindre okej. Kliver av bussen efter några stationer och släpar mig hemåt för att ta bussen som går en timme senare.
Det stannar inte här. I skolan får jag lång håltimme varje måndag eftersom jag tagit bort Ma E. Chansade på att åka hem under denna håltimme och konstaterade att jag hinner vara hemma i en kvart för att sedan igen snöra på skorna och bege mig ut i världen. Som aldrig ger mig någon ro. Sista lektionen är engelska då lärarna säger att vi ska ha högskoleprov, direkt nu. Sitter i aulan, fattar ingenting och slutar klockan halv 5. Livet är underbart.


ett stycke motivation

Kommentarer
Postat av: Christina

"Livet känns mindre okej." hahahah vad jag älskar dig. ^^ du, här var min dag idag: först hann jag inte med 518/541 till pendeln, så jag fick ta 119 till hby strand och åka tvärbana, vilket innebär ett extra byte och en massa extra springande och inget sällskap av doffemannen på tuben. sen första lektionen kommer en tjej sent, en tjej som jag inte älskar överdrivet mycket men som jag precis fått reda på att jag ska jobba tillsammans med, jag ska rätta hennes uppsats. aa, siri säger "you can sit next to christina" för att tjejen då står precis bredvid min bänk. och hon tittar på mig och säger "i can sit next to najma." alltså jag ville döda henne, jag försökte vara snäll och le mot henne och så men så ger hon mig DEN kallduschen!!

så fick vi ny mattelärare också. hon heter julia och det första hon sa när hon kom in i klassrummet var: "I WILL have order in my class" i värsta nazi-stilen.

mm sen har vi då andrea och emma som är helt okej och snälla och så men som alltidalltidALLTID mobbar mina kläder, och nu när du&jag lägger extra mycket effort på våra outfits är det ganska sårande att hela tiden få pikar om hur jag klär mig. (de säger fortfarande att jag klär mig som en farmor, även igår fast jag hade den blå kjolen och det grå linnet som båda är supertajta + att linnet är urringat...).

SEN hade vi biologi och fick titta på en powerpoint om könsjukdomar. med foton.

ja, det var min dag det. jag slutade för övrigt klockan halv sex, glömde jag säga det?

ja, hallelujah.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback